سئو چیست؟ - سئو - بهینه سازی سایت

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازیِ وب سایت برای موتور جستجو را دارد و می توان آنرا بصورت زیر تعریف نمود:

از دید بازاریابی اینترتی ، «سئو» به چگونگی کارکردن موتورهای جستجو و اینکه چه چیزی جستجو می‌شود، و اینکه کاربران چه چیزی سرچ میکنند و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ شده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بهینه‌سازی وب سایت شامل توسعه و ویرایش مطالب موجود در خود سایت و اچ‌تی‌ام‌ال و برنامه‌نویسی و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و حذف موانع مربوط به فعالیتهای نمایه سازی در موتور جستجو و ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک دهنده یا لینک‌های ورودی، و دیگر تاکتیک‌های جستجوگرها است. به طور کل «سئو» به معنی بهینه‌سازی سایت ، برای موتورهای جستجو است.

تعریف سادۀ سئو:

فرآیند معرفی وب سایت، با هدف ارتقاء رتبۀ آن - در مهمترین موتور های جستجوی اینترنت مانند گوگل، بینگ، یاهو، بایدو - می‌باشد که در نهایت منجر به افزایش بازدید از سایت و در نتیجه افزایش فروشِ محصولات و خدمات خواهد شد.

  • بیش از 3 بیلیون جستجو در روز فقط در گوگل انجام می‌گیرد.
  • بیش از 93 درصد از کاوش مردم در اینترنت با جستجو در موتور های جستجو آغاز می‌شود.
  • همین دو جمله برای شما کافی نیست ؟

چنانچه شما بر اساس جستجو با کلید واژه های تخصصی کسب و کار خودتان (یعنی محصولات و یا خدمات)، در صفحه اول گوگل و یا در صفحات نسخت باشید (Google's SERP)، مزیت رقابتی بسیار چشم گیری با سایر رقبا خواهید یافت و از آنها پیشی خواهید گرفت.

موتور های جستجو، اولین ارجاء دهنده مخاطب (مشتری) به وب سایت شما می‌باشد. و این مقدار 3 برابر بیشتر از شبکه های اجتماعی می‌باشد. همچنین موتور های جستجو بیشترین میزان تاثیر را در بازگشت سرمایه (ROI) شما در زمینه تبلیغات خواهند داشت. موتور های جستجو میتوانند بیشترین تاثیر را در درک مشتری، از همسویی شما (محصولات و خدمات) با نیاز های مشتری (Lead generation) ایفا نماید.

شاید این جمله در نگاه اول، لبخند معنا داری را در ذهن خوانندۀ سایت Web3D به همراه داشته باشد! ولی منظور ما از این جمله چیست؟
منظور این است، چنانچه تمامی موارد لازم، با کمک مهندسین و متخصصین سئو انجام گیرد؛ و همچنین هزینه لازم (شامل زمان، بودجه و فعالیت های ابلاغ شده) محقق شوند، قطعا هم وب سایت موفقی خواهید داشت، هم در شبکه های اجتماعی خوش می درخشید، و در نتیجه نرخ بازدید و فروش خود را به حداکثر رسانده اید.

آیا شما نیاز به خدمات سئو دارید؟

سئو وبسایت | مشاوره سئو | آموزش سئو

TOP